mandag 8. september 2008

Alarmer i nattens mulm og mørke


Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i alarmer som uler i tide og utide. Men jeg har tross alt godtatt at jeg trenger alarmer (i flertall) for å komme meg opp om morgenen. Men jeg er ikke spesielt glad i å bli vekket midt på natten av ukjente alarmlyder. Det ble jeg i natt. Den første gangen alarmen gikk, trodde jeg det var vekkerklokka, og jeg kravlet mer eller mindre oppå samboeren min for å få slått av den hersens lyden. Men det hjalp ikke. Den andre gangen den gikk av, hadde jeg nettopp sovnet igjen (selvsagt). Men jeg var ikke fullt så ille i ørska, så jeg hørte at det var en alarm utenfor huset et sted. Det viste seg at det var alarmen i naboens bil som slo seg på med ujevne mellomrom utover natten. Gøy. Tror bileieren sover rimelig tungt selv, for det tok laaang tid før han slo den av.

Ingen kommentarer: