torsdag 21. august 2008

H*****etes datamaskin


Jeg er en datanerd, det må innrømmes, og jeg eier 3 datamaskiner for tiden. 2 bærbare Mac-maskiner (den ene står i skapet, men man kan jo ikke kaste den selv om den er gammel) den andre bruker jeg stort sett hele døgnet. I tillegg eier jeg en stasjonær PC (windows og linux). Denne PCen begynner å bli gammel nå, og siden jeg kun bruker den til å spille spill på, tenkte jeg at jeg skulle oppgradere den litt med et nytt skjermkort. (Jada, jeg er for gammel til å spille dataspill, men det er ikke poenget i denne historien). Etter å ha søkt nettet rundt etter et bra skjermkort, fant jeg ut at de fleste av dem trengte mer strøm enn det maskinens innebygde strømforsyning kunne gi, så da trengte jeg altså en ny strømforsyning også. I tillegg trenger man jo litt minne, så det bestilte jeg i tillegg. Pakken med varene kom fort, og jeg gledet meg som en unge til å få installert dette. Etter å ha fulgt installeringsprosedyren til punkt og prikke, koblet jeg til strøm og prøvde å slå på PCen. En umiskjennelig lukt av noe brent spredte seg, og en mystisk klikkelyd kom fra et eller annet sted inni PCen. Det er så vidt meg bekjent ikke et spesielt godt tegn, så jeg koblet fort fra strømmen igjen. Ved nærmere ettersyn kunne jeg se en rift på en av ledningene på strømforsyningen, så det skulle ikke forundre meg om den nå har grillet et eller annet vitalt inni der. Hurra...
Minnebrikkene? De passet ikke de heller...

Ingen kommentarer: