fredag 22. august 2008

Sokkeforsvinninger og mystiske vesener


Alle har vel opplevd at sokker forsvinner før, under og/eller etter vask. Det har jeg også, og jeg har avfunnet meg med at sånn er det bare. Helt til i dag. Da jeg kom hjem fra jobb, skulle jeg pakke ut diverse varer jeg hadde handlet inn til helgen. Idet jeg nærmet meg kjøkkenbenken, så jeg at bestikkskuffen stod på gløtt. I og for seg ikke noe rart i det, den står oftere på gløtt enn den er lukket, men det som møtte meg nede i skuffen var mer uvanlig: En sokk. En brukt en til og med. Så nå lurer jeg på om disse vesenene som stjeler sokker også stjeler bestikk? Og skal jeg bli bekymret over at det var i knivavdelingen sokken lå? Kan jeg risikere å bli drept i nattens mulm og mørke? Kniv i hjertet og sokk rundt halsen? Litt bekymret nå.

Ingen kommentarer: